Ebédkészítés termoszban
Ajurvéda Recept
3 perc olvasási idő
2020.01.17.

Ebéd készítés termoszban

A mai rohanó világban egyre többen fordulnak az egészséges étkezés irányába, de ez sok esetben komoly nehézségeket vet fel, mivel viszonylag kevés olyan város van, ahol megfelelő minőségű vegetáriánus étel kapható. Ebben adhat segítséget a következő apró kis kreatív megoldás.


Egy edényben finoman pirítsuk meg ghín a fűszereket, majd adjunk hozzá mung babot, a rizst valamint a feldarabolt zöldségeket. Öntsük hozzá a vizet, hogy jól ellepje és forraljuk 5-10 percig! Ezek után azonnal töltsük az egészet egy literes termoszba (lehet, hogy egy kanál jól fog jönni🙂) ne töltsük teljesen tele és a víz bőven lepje el az alapanyagokat! Csavarjuk rá a termosznak a kupakját és hagyjuk állni kb. 4 óra hosszát! Az étel megfő, amíg Te a dolgaidat intézed és így friss szatvikus főtt ételt fogyaszthatsz délben.


Megjegyzés:

Lehet, hogy a mennyiséggel és a főzési idővel kísérletezni kell egy keveset!

A sárga (hántolt) mungbab és a rizs elég jól megduzzad így lehet, hogy nagyobb mennyiségű vízre lesz szükség a megfelelő halmazállapot és könnyebb tálalás eléréséhez. A keményebb lencsékhez és babokhoz több, mint 10 perc főzés szükséges és előtte levő éjjel áztatás is. A fűszerek megpirítása után először a hüvelyeseket kell elkezdeni főzni, majd a rizst és a zöldségeket!A keményebb zöldségeket, mint pl. a répa jó pár perc rizzsel és a mungbabbal történő főzést igényel. A spenót és más könnyed, leveles zöldségeket csak röviddel a termoszba töltés előtt kell hozzáadni (csak a felmelegítés végett). Ha a főzés és a fogyasztás között eltelt idő 5-6 óra, akkor kevesebb főzési idő szükséges a tűzhelyen. Ha csak 2-3 óra, akkor egy kicsit több előkészítési időre van szükség, de a nyersanyagok és a termosz hőtároló képessége is nagyban befolyásolják a szükséges időtartamot.


A fűszerek elégetés nélküli megpirítása, hogy a legteljesebb mértékben érvényesüljön az ízük , egy külön művészet. (Ne hevítsük fel a ghí-t vagy olajat annyira, hogy elkezdjen füstölni!) Kezdjük az egész fűszerekkel ,mint a fekete mustármag vagy fekete kömény, római kömény, koriander, friss, szeletelt gyömbér stb. Addig pirítsuk őket, amíg enyhén barna színűvé válnak és az illatuk is jól érezhető lesz. Majd adjuk hozzá az őrölt fűszereket, mint gyömbér, édeskömény, kurkuma, kardamom és bors.(Megjegyzés: egy bizonyos fajta fűszer általában vagy egészben vagy őrölten kerül az ételbe; nem jellemző az egyszerre két módon történő felhasználás)


1. mustármag (amíg kipattog)

2. római kömény (amíg az illata jól érezhetővé válik és a színe világosbarna lesz)

3. szeletelt gyömbér(amíg világosbarnává válik)

4. őrölt kurkuma (nem igényel pirítást)

5. őrölt feketebors (nem igényel pirítást)

Utána adjunk hozzá egy kevés vizet.

Azt ajánljuk, hogy kezdjed az alap recepttel, amit megadtunk az elején.Az összeállítás és az érzék az elkészítéshez teljesen természetes módon és gyorsan jön létre a napi tapasztalatok által. Tessék szabadjára engedni a fantáziát, a nagyszerű dolgok úgy jönnek létre!!!!


Hozzávalók:

¼ csésze ( 1-2 kisebb marék) sárga (hántolt) mungbab (jól átmosva)

¼ csésze ( 1-2 kisebb marék) baszmati rizs(jól átmosva)

1 ½ csésze friss zöldség(összeaprítva annyira,hogy beletölthető legyen a termoszba)

Fűszerek ízlés szerint (só, bors, gyömbér, kurkuma, koriander, édeskömény, indiai curry, fekete mustármag, hing (asafoetida), lepkeszegmag (ne pirítsuk!) stb.

1 kanál ghí (tisztított vaj)

2 csésze víz

Megosztás Facebookon

Mi a Transzcendentális Meditáció?

A Transzcendentális Meditáció (TM) tudományosan igazolt egyszerű, természetes, stresszoldó, mentális technika. A TM-et bárki könnyedén és rövid idő alatt képes megtanulni, azonban elsajátításához jól képzett tanárra van szükség.

Szélesítse tudását hírleveleinkkel!

Érdekességek, újdonságok és gyakori témák a Transzcendentális Meditációval kapcsolatban, kiegészítve olyan írásokkal, amik segítik az élet különböző területén nagyobb hatékonyságot elérni.